måndag 8 augusti 2005

Ny spännande thriller på nattduksbordet

Har jobbat över en vecka nu och fortfarande är allt segt som tuggummi. Att det alltid ska vara så här efter semestern, känns som att man skulle behöva vinna de där 50 miljonerna på Lotto och joker så man kan ta en lång semester...typ sådär fram till pensionen...

Nåja, det blir väl bättre. Dåligt på bokfronten för tillfället, men det har blivit mer DVD. Har nyss kikat på Grabben i graven bredvid, kändes klart naturligt efter att precis avslutat böckerna. Kände igen det mesta, men en del var ändrat. Tänkte dra en liten recension av filmen samtidigt som böckerna.

Har dock en spännande thriller på nattduksbordet, som jag kommit en bit på. "Fader: Okänd" heter boken och författaren är för mig också helt okänd. John F Case heter han och såvitt jag vet är detta hans första bok på svenska. Jag har inte hört talas om honom efter denna bok heller.... Boken skrev han redan 1997 och den kom ut på svenska-98, så den har ju några år på nacken. Såvitt jag vet så skrev/skriver han under pseudonym och skall vara en "prisbelönt journalist"... Nån som har någon idé.

Nåväl, boken är mycket spännande och även den här kommer att få en liten presentation vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar