lördag 15 juli 2006

Semesterblogg

Min själ vad skönt med semester.

Har inte gjort någonting hittils mer än slappa och ha det bra. En del pyssel med huset iofs, men inga större projekt.

Håller på för fullt med Dan Browns "I cirkelns mitt" och den är mycket spännande. Browns berömda "clifhangers" finns med som i de två tidigare böckerna, de började bara lite senare in i boken. Dan har en riktigt utvecklad förmåga att hålla oss läsare i spänning hela tiden vilket jag tycker är mycket imponerande. Hoppas slutet på boken inte tappar något bara....

I övrigt har det blivit en del bokinköp, bl.a två förstautgåvor av Stephen King. "Eldfödd" och "Cujo". "Agenten" av John Grisham har också införskaffats. Mycket spännande läsning stundar alltså, när jag nu ska få tiden att räcka till....

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. Brown är verkligen cliffhanger-mästaren! Visste du att han föreläser om det sättet att skriva för att få läsaren att envist hänga kvar?

    Jag tycker att han kör med en del billiga tricks, men gillar ändå hans böcker. "I cirkelns mitt" var väldigt spännande tycker jag.

    "Gåtornas palats" ligger och väntar i min bokhylla...

    SvaraRadera
  2. Läste ett gäng King-böcker när jag var yngre. Minns att jag älskade Djurkyrkogården (ja jag vet att jag stavade rätt...) och Pestens tid.

    SvaraRadera
  3. Hej Tina, kul att du tittade in...=)

    Ja, jag kan tänka mig att han föreläser om det, han är grymt skicklig på just detta. Har precis beställt "Gåtornas palats" och hoppas den också håller hög klass. Tyvärr verkar det ju inte så om man läser andra bloggar...=(

    Bokis, läs mer King...Han är bäst. Prova "DET" och hans stora epos "Det mörka tornet" och du är fast för alltid...=)

    SvaraRadera
  4. Jag har läst mycket King. Gillade upplägget och hela storyn i Det, men inte slutet!

    Började läsa Det mörka tornet på engelska för något år sedan. Verkligen, verkligen bra.

    Har sett att det har kommit en fortsättning på Talismanen som King skrev tillsammans med Straub. Har du läst den?

    SvaraRadera
  5. Ja, boken heter "Svarta huset" och är en fortsättning på "Talismanen". En mycket bra King-bok som jag verkligen kan rekomendera.

    SvaraRadera