tisdag 16 augusti 2005

Mazettis uppföljare


God kväll.

Eftersom jag skrivit en recension av Katarina Mazettis "Grabben i graven bredvid" och LOVAT att skriva en om uppföljaren "Familjegraven" så får jag så lov att göra det.

Familjegraven tar vid exakt där den första boken slutar. Mazetti har till och med skrivit en liten resumé om vad föregångaren handlar om. I denna bok får man följa Desirées och Bennys fortsatta öde. För att inte avslöja något för er som ännu inte läst "Grabben i graven bredvid" så tänker jag inte beskriva handlingen, man får dock en "hint" genom att betrakta omslaget...=)

Eftersom denna uppföljare har samma tema som den tidigare så fortsätter Mazetti i samma spår, dock något sämre. Visst är Familjegraven kul, den är till och med väldigt kul....men denna gång känns humorn lite mer krystad, lite mer "jag var så rolig senast så jag måste vara lika rolig nu". Tyvärr slår detta igenom lite för mycket enligt mig. Den är dock läsvärd, om inte annat för att man MÅSTE få reda på hur det gick för Desirée och Benny.

Nä, slut för idag, tack för idag.

Eder
Belgarion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar