söndag 28 september 2008

Söndagsblogg

Så är söndagen här igen efter en lugn och skön helg. Hade i och för sig hellre varit på Bokmässan (i år också), men det verkar aldrig bli av. Får nöja mig med att läsa om alla andra bloggare som är där och rapporterar.

Nåväl, som tröst har jag köpt mig några second hand böcker (som om jag behövde fler...) När jag inte kan vara i Göteborg så måste jag ha något annat att trösta mig med.

John Grisham är en favoritförfattare som sällan skriver dåliga böcker (även om "Brödraskapet" bara var sådär). Hittade boken "De utvalda" från 1998 som jag inte har, så den blev det ena köpet.

Läste boken "Fader: Okänd" av John F. Case för några år sedan och blev otroligt överraskad över kvalitén. Hittade nu hans andra bok på svenska, "Den förste ryttaren", och hoppas att denna är lika bra.

För dessa båda bokpärlor gav jag det mycket facila priset 10 kronor....

/Peter

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

2 kommentarer:

  1. Fader: okänd är bra, men Den förste ryttaren är helt galet fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  2. Är den verkligen det! Då åker den upp på topp tre listan över kommande böcker att läsa...=)

    SvaraRadera