lördag 8 juli 2006

Dan får följa med till stranden

Äntligen....

Äntligen är det semester. Den senaste arbetsveckan var horribel, 30 grader varmt och sitta på ett kontor och jobba. Det borde vara förbjudet. Hur ska man kunna sova på nätterna när värmen ligger som en filt över en.

Men nu är det som sagt semester, och den har börjat som sig bör. Ligga bekvämt bakåtlutad i en solstol på en strand. Makligt lunkande ner till vattnet för att svalka av sig. Däremellan läsandes en god bok....Kan knappast bli bättre.

Just nu får Dan Brown följa med. Har börjat läsa "I cirkelns mitt", och den verkar helt ok. Boken har inte tagit tag i mig riktigt som "DaVinci koden" och "Änglar & Demoner", men tillräckligt för en sträckläsningsvarning...

I övrigt kan sägas att beviset på Stephen Kings storhet finns att läsa på SvB:s hemsida. Läs där om Karin Alfredssons debutroman.

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

  1. DaVincikoden och Änglar & demoner gick ju lite hand i hand tyckte jag, med koder och chiffer. I cirkelns mitt är mer bara en spännande film, lite Bond eller sådär ute bland all is! Tyckte den var helt klart godkänd. Nu ligger den nyaste och väntar. Har hört att den inte är så himla bra så den får ligga och gro ett tag till!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan vara så att det är ett annat "stuk" i denna bok. Har själv beställt den senaste boken, men har också hört att den ska vara sämre.

    SvaraRadera
  3. skitbok, jag hade så höga förväntningar på den och så var den bara så...dålig

    SvaraRadera
  4. Aj då, det låter ju inte bra. Jag får väl se om den får samma omdömme av mig, för läsa ut den det ska jag...=)

    SvaraRadera
  5. Njut av semestern! Men se upp så du inte nickar till där i solstolen och glömmer Morden i Midsomer på tisdag...

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot att läsa din recension av I cirkelns mitt, så jag vet om det blir nästa inköp eller inte.

    SvaraRadera
  7. Tackar Helena, ska njuta i fulla drag, fast det regnat hela dagen idag...

    Tack för påminnelsen om "Morden i Midsomer, ska kolla imorgon...

    Hej Lilith, får se när det blir recension av "I cirkelns mitt"...har tre andra recensioner som väntar. Ligger lite efter just nu.....=)

    SvaraRadera
  8. Det är bara att kolla på min boksida för att se vilka böcker det blev. Recensioner av böckerna kommer också där allt eftersom de läses ut.

    SvaraRadera
  9. eh, jo, alltså "I cirkelns mitt" var bra, boken jag tänkte på är "Gåtornas Palats" det är den senaste som kommit i Sverige (tror jag)

    SvaraRadera
  10. Hehe, jag förstod det nu efteråt. Så går det när man inte läser ordentligt...=)

    SvaraRadera