torsdag 14 augusti 2008

Veckans Manga

Som jag beskrivit tidigare så har jag börjat med min nya hobby, att teckna och måla. Den första konstarten är Manga-teckning. Här nedan kommer veckans bidrag.

Lektion två är att teckna en Chibi-figur (har inte en aning om varför den heter så, nån annan som vet? ). Denna gång en helfigur. Jag har nu gått steget längre och lagt på lite färg med vanliga färgpennor. Scannern återger färgerna lite dåligt men man ser att de finns där. Någon bakgrund har jag ännu inte vågat mig på, men det gäller att skynda långsamt....

Förutom bristen på rejäla skuggor och att figuren fortfarande är lite kantig, så är jag faktiskt helnöjd.

För övrigt så brukar jag inte hetsa upp mig, men den fars man kunde följa i brottningen idag gör mig ledsen. Om man som Ara Abrahamian kämpat stenhårt med träning i fyra år, förtjänar man
ett bättre öde än inkompetenta domare i en tydligt korrupt idrottsgren. Ara, jag lider med dig.

/Peter

Andra bloggar om:
, , , ,

4 kommentarer:

  1. Häftigt! Tänk att kunna rita, jag är helt allvarligt på typ en fyra-årings nivå, klarar knappt av rymdgeometriska figurer... :P

    SvaraRadera
  2. Haha, det trodde jag att jag var också, men när jag väl började så blev jag ändå ganska nöjd med resultatet. I alla fall med tanke på att det är andra bilden jag gör...Utvecklingspotentialen är ganska rejäl...=)

    SvaraRadera
  3. Nämen tack snöfrid. Vad glad jag blir.

    SvaraRadera