tisdag 4 september 2007

Inatt jag drömde...

...något som, jag aldrig drömt förut...

Håller på att läsa Tim Davys skruvade "Amberville", och inatt drömde jag en extremt skruvad dröm om mjukisdjur.

Boken måste vara en av de mera recenserade böckerna (i alla fall inom bokbloggssfären) som ännu inte kommit ut. Själv har jag kommit till kapitel 6 och jag tycker hittils om det jag läst. Jag måste dock erkänna att jag har svårt med mina mentala bilder, jag lyckas bara med möda få in mjukisdjuren i den tuffa omgivningen i boken.

Det är svårt att visualisera sig en Gorilla som går till krogen och tänker njutfulla tankar om de kvinnliga uppenbarelserna som finns där (läs fnask). Ja det är överhuvudtaget svårt att tänka sig ett mjukisdjur som svär.

Att boken skulle vara läsning för alla åldrar vet jag inte om jag tycker, är tveksam om jag skulle ge dottern den illustrerade boken som skall komma. Men det kan ju vara jag som är gammalmodig.....


Och ja, jag undrar som sjutton vem som döljer sig bakom pseudonymen Tim Davys...

/Belgarion

Andra bloggar om:
, , ,

4 kommentarer:

  1. Hej

    jag har följt utvecklingen på nätet kring boken och börjat se en röd pickup på stan! Kolla min MySpace för att se bild på den!!! Undrar oxå vem som ligger bakom...

    SvaraRadera
  2. Hehe...då är det bäst att man aktar sig då...Eller hoppas att man inte är med på listan...=)

    SvaraRadera
  3. Lite svårt kanske att få mentala bilder, men de jag fick var fantastiska! Vänta tills du träffar Råttan Rut i senare delen av boken och försök föreställa dig henne!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag antar att den inte blir mindre skruvad längre fram i boken...På något sätt så får jag en vision av ormen Kaa i Djungelboken när jag tänker på Marek....=)

    SvaraRadera