söndag 10 augusti 2008

BookReflections goes Art

Som ett nytt steg i mitt kulturintresse har jag fått upp ögonen för att teckna och måla. Båda mina barn har fått detta intresse (tackar för det) och har köpt målarset för både akryll och akvarell. Äldsta sonen har också börjat teckna.

Känner själv en dragning åt att prova, och köpte därför boken "Så tecknar du Manga" av Katy Coope. I denna första del så gås det igenom hur man tecknar enkla bilder från grunden, så nu har även jag börjat teckna.

Tänker till och med publicera mina alster här på bloggen. Inte för att höra folkets jubel, utan mer för att jag själv ska kunna se dem efter att jag gjort dem, och se om/hur jag utvecklas. Feedback är annars helt ok från er läsare (om ni är någorlunda snälla). Så här nedan kommer min allra första Manga-teckning, enbart tuschad och utan några färger.




För övrigt så stämmer jag upp i hyllningskören och skickar ett stort grattis till Emma Johansson, vår fantastikska cyklist som bärgade hem Sveriges första OS-medalj.

/Peter

Andra bloggar om:
, , ,

2 kommentarer:

  1. Hej, hittade hit genom knuff. Jag ska snart börja läsa patient 67, håller på med en annan bok just nu.

    Det finns en bok som heter något i stil med: "teckna med högra hjärnhalvan" Dottern testade att rita efter den och första teckningen blev fantastisk, första teckningen gick ut på att hon skulle rita en tupp upp o ner från bild i boken.
    Detta för att lära sig att se linjer i det man ska teckna.

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa. Ja du, då har du något att se fram emot. Som sagt tidigare, Lehane skriver mycket bra...

    Hmm, teckna med höger hjärnhalva har jag inte hört talas om, men det låter som ett bra sätt att lära sig teckna från grunden.

    Hoppas du kommer tillbaka, det är alltid kul med nya bekantskaper, ska genast kika in på din blogg.

    SvaraRadera