torsdag 13 september 2007

Samarbetet fortsätter

Som säkert många av er (kanske) redan vet så har Stephen King ett samarbete med Marvel Comics genom en tecknad utgivning av Kings "The Dark Tower".

För dryga veckan sedan kom 7:e och sista delen i serien "The Dark Tower" i brevlådan. Jag har hittils bara lyckats recensera 1:a delen
här i bloggen, men har tänkt att göra det med de andra sex nummren också.

Glädjande nog så kommer det mera. I november ger man ut samtliga sju nummer i en samlingsvolym, och som om det inte var nog så ska Marvel och King fortsätta samarbetet.

I en intervju på ett
forum avslöjas det att man under nästa år kommer ut med nästa del i serien, "The Long Road Home". Denna del två kommer att innehålla fem nummer. I samma forum avslöjas också att tanken är att det totalt ska komma fem delar med totalt 30 nummer.

I sanning mycket glädjande nyheter tycker jag...

/Belgarion

Andra bloggar om:
, ,

2 kommentarer:

  1. Åh, jag som älskar Dave Eddings...ett par tips som du kanske redan upptäckt men ändå;

    Laurie King- superbra
    Jo Nesbö - norska deckare är inte alls dumma.

    sicken rolig och informativ sida ! Tack !

    SvaraRadera
  2. Hej Filippa

    Tack för din trevliga kommentar.

    Ja, jag valde nickname för länge sedan, när jag var inne i en intensiv Eddings-period...=)

    Jo, jag har hört talas om båda författarna, har dock inte läst något av dem. Får lägga upp på läslistan.

    SvaraRadera