tisdag 10 januari 2006

Statistik från min bokhylla

God kväll.

Tänkte göra som många andra av er bokvänner och dra lite statistik från 2005 års läsning/inköp.

Under 2005...

...lästes (enbart) 20 böcker...

...köptes 34 böcker...

...bästa bok var "Fader: Okänd" av John F. Case...

...sämsta bok var "Dödligt Tidvatten" av Colin Forbes... (tyvärr Colin...)

...tyngst att ta sig igenom var "Den lille vännen" av Donna Tartt...

...medans "Tarzans tårar" av Katarina Mazetti gick fortast att läsa.

Böckerna fördelades på följande författare:

J.R.R Tolkien
J.M Coetzee
Katarina Mazetti (3)
Stephen King (3)
Nelson DeMille
Colin Forbes (3)
Agatha Christie
Dean Koontz
Donna Tartt
Michael Crichton
John F. Case
Jonathan Coe
John Grisham
Dan Brown

Den blandningen känns ändå rätt bra.

Med tanke på antalet lästa böcker måste man nästan skämmas men å andra sidan finns ju en rejäl chans att förbättra sig under 2006.

Därmed får det räcka med statistik för denna gång.

Eder
Belgarion

6 kommentarer:

  1. 20 böcker är bättre än inget! Vi vet ju alla att du minst tredubblar det i år va? ;)

    SvaraRadera
  2. Hmmm, 60 böcker på ett år...Det kan bli svårt. Jag hoppas komma över 30 i alla fall...=)

    SvaraRadera
  3. Jag undrar om du köpte den där superdyra Stephen King-boken. :)

    SvaraRadera
  4. Hej Marika.

    Nä, jag ballade ur i sista stund, vilket jag narturligtvis ångrar bittert. Men så är det, ibland slår snålheten visheten och så var det i detta fall....

    Kul att du kom ihåg det i alla fall...=)

    SvaraRadera
  5. Jag klarar bara av 20-25/år jag
    också så du är i gott sällskap.:)

    SvaraRadera
  6. Tack för den moussasarr, den värmde...=), annars verkar de flesta klara av uppåt 50 böcker minst per år...Det är strongt...

    SvaraRadera