söndag 1 januari 2006

Sex i vinter

God kväll.

Har under julsemestern läst Tolkiens "De förlorade sagornas bok 1&2", detta med en hel del behållning. Inser dock att detta inte är en bok man sträckläser, så nu har jag bytt ut denna mot lite mer "vanliga" böcker...

Håller för tillfället på med en klassiker från 50-talet som jag läste som ung. Tänkte få tillbaka lite ungdomskänslor så nu har jag gett mig på den återigen. Boken i fråga är C.S Foresters "Kadett Hornblower", och den är riktigt spännande att läsa igen.

Sex i vinter som titeln ovan säger är ingen sexuell anspelning för den som eventuellt trodde det (snusko), utan är min läslista under dessa mörka veckor....So here it comes...

"Kadett Hornblower" av C.S Forester
"Mitt liv på Rose Red" av Joyce Reardon (med inblandning av Stephen King)
"En het dag i augusti" av Nelson DeMille
"Misterioso" av Arne Dahl
"Änglar och Demoner" av Dan Brown
"Främlingen i spegeln" av Sidney Sheldon

Hmmm...vad tycks om den blandningen ?

Eder
Belgarion

2 kommentarer:

  1. Verkligen blandat, haha, men det är ju kul!

    Jag läste Hornblower för nåt år sedan då den visats på tv, tyckte den var ok!

    SvaraRadera
  2. Kul att höra av dig, det var längesedan. Jag har inte glömt listan jag skulle skicka dig, har bara haft så mycket annat att tänka på...Men var lugn, den kommer snart

    Eder
    Belgarion

    SvaraRadera