lördag 1 oktober 2005

Mera King

God kväll, igen.

Glömde nämna en mycket glad nyhet. Håll i er ordentligt för nu kommer det:

Jag har köpt två nya böcker.......=)

Ingen som blev överraskad ?

Trodde väl inte det heller, men ni ska veta att det är inte vilka böcker som helst.

Har via Tradera lyckats komma över två riktiga Stephen King-rariteter.

Den ena, som jag fick för skamliga 10 bagis, är "Carrie".

SO WHAT säger säkert ni som kan något om King, den är inte så där jäääättteovanlig. Nä, men detta är första pocketutgåvan från 1980 utgiven av Askild & Kärnekull, och den är inte helt vanlig. Så det var ett riktigt klipp kan jag upplysa om.


Den andra King boken jag fått tag i är "DödsDansen" (Danse Macabre) från 1991. Denna svenska utgivning av Wikens förlag trycktes bara i ca 3000 exemplar, och det är lite. Priset för den var modesta 290 bagare, och det ser jag som rena slump-priset.

DödsDansen är ingen skönlitterär bok, utan här har Stephen King skrivit en faktabok om skräck i filmen och litteraturen, och är en sån bok skriven av världens största skräckförfattare så är det bara att ödmjukt luta sig tillbaka och njuta.....

Tack för mig, leverpastej.

Eder
Belgarion

1 kommentar:

  1. Hejsan svejsan!

    Kul med fynd, undrar omman kan låna den där DödsDansen på biblioteket? Den verkar intressant.

    Jag har en frågeutmaning till dig på min sida så ta en kik och svara om du har tid och lust!

    Kram M

    SvaraRadera