onsdag 5 oktober 2005

Försenad födelsedag

God kväll.

Har alldeles glömt bort att gratulera på födelsedagen. Jag skäms, för det var ju redan den 21/9 du fyllde år. I och för sig har du väl inte tittat in på min blogg för att läsa detta, men det känns inte bra att jag missade din högtidsstund. Så här kommer ett fyrfaldigt leve:

Hurra

Hurra

Hurra

Hurra

Grattis i efterskott Stephen King på din 58-årsdag.....

Vinnare

Jag är en vinnare. Annika Bryn hade en deckargåta på sin blogg och gissa vem som kunde svaret.....Just det. JAG. Hurra vad jag är bra.

Uppmaning

Fick en uppmaning från en av mina favvobloggar Boktips & betraktelse att jag skulle svara på några frågor, so here comes my answers Pollymia:

Tre saker jag gillar:
*Mina böcker
*Böck...Nej jag menar Min dator
*Min stereo

Tre saker jag tycker illa om och som skrämmer mig:
*Att åka buss (vilken fobi va...)
*Orättvisan i världen (både mikro- och makro världen)
*Sättet vi människor beter oss mot varandra

Tre viktiga saker i mitt rum:
*Mina böcker
*Min dator
*Min säng (ZZZzzzz)

Tre slumpvis valda fakta om mig själv:
*Jag bär glasögon
*Jag är ursprungligen smålänning
*Jag har gått upp 10 kilo på 2 år

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
*Resa till massa ställen i världen jag inte har varit till. (dvs de flesta)
*Skriva en roman
*Uppleva mina barns uppväxt i en trygg värld.

Tre saker jag kan göra:
*Jonglera
*Förställa rösten när jag berättar sagor för barnen
*Busvissla

Tre saker jag inte kan göra:
*Sova framför TV:n
*Pruta när jag är på affärer
*Ta konflikter på jobbet

Tre saker jag säger mest (eller ofta):
*Älskling
*Tjena grabben
*Gud va trött jag är


Tre kändisförälskelser:
*Sigourney Weaver
*Olivia Hussey
*Pernilla Wahlgren
OBS Detta var på 80-talet..=)

Jaha, det var nog allt jag ville säga.

Eder
/Belgarion

5 kommentarer:

  1. Sigourney Weaver....?!?! Hahaha, den var faktiskt värre än Luke Macahan!

    SvaraRadera
  2. VA, skrattar du...=)

    Ja, jag vet inte varför jag var så betuttad i henne, kan ha varit underbettet...=)

    SvaraRadera
  3. Hihihi!

    Nu har jag oxå läst Partners, tack för tipset, jag gillade den verkligen.
    Om du inte läst Vinnaren av David Baldacci så tycker jag du ska göra det, tror du hade tyckt om den.

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Själv var jag nog mer kär i Alien-varelsen än i Sigourney... mycket snyggare.. :) Kul blogg, förresten!

    SvaraRadera
  5. Hehe...Jag håller nog inte med om det jag...

    Kollade in din blogg, verkar vara helt i min stil.

    SvaraRadera