måndag 15 januari 2007

Löften skall uppfyllas

Nu har "Revolvermannen" av Stephen King blivit utläst, och det var en sällsam stund att påbörja detta 7 delars epos i vetskap om att det är sex underbara delar kvar.

Efter denna bok har det så blivit dags att börja uppfylla löftet och temat att läsa 5 kvinnliga deckarförfattare under 2007. Med min synnerligen blygsamma lästakt är det nog bra att börja så tidigt som möjligt på året. Så nu kör jag igång, och den första blir "Ormars skepnad" av Minette Walters.

Jag har, förutom Minette Walters, tänkt läsa Liza Marklund, Elisabeth George och Camilla Läckberg. Den femte författaren är inte bestämd ännu, så där får jag fundera över de tips jag fått i tidigare blogg-inlägg.

Antal lästa böcker: 2
Antal köpta böcker: 2

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Läs Åsa Nilsonne istället för Marklund och Läckberg säger jag!

    SvaraRadera
  2. Läs Åsa Nilsonne istället för Marklund och Läckberg säger jag!

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så förtjust i deckare, men välj bort Marklund (hemsk) och ta Unni Lindell i stället!:)

    SvaraRadera
  4. Petra, ja jag såg att du rekomenderade hennes blogg på din sida. Får undersöka lite närmare.

    fröken bokman, känner inte till Unni så väl. Kan du rekomendera någon deckare av av henne !

    SvaraRadera
  5. Deckare är väl inte min grej heller, men Elizabeth George är trevlig i varje fall, kommer ihåg en som hetter "Minnets Labyrint" som var bra.

    SvaraRadera