måndag 3 maj 2010

Konst: Mina första stapplande försök

Förutom ett nyss uppväckt fotointresse (som noteras i förra inlägget), har jag också börjat måla. Gick på en kurs i akryl-målning förra året och nu äntligen har jag börjat ta mig i kragen och gjort något av klådan i fingrarna.

Just nu håller jag på med två målningar, och jag tänkte lägga ut bilder här på bloggen om hur (mäster)verken framskrider....Så här kommer de första stapplande stegen mot mitt framtida yrke som konstnär....

Första målningen är bara en liten pannå där jag håller på med lite färgexperiment. Efter en grundning i vitt, har jag nu börjat med två lager Vermillion Red och ska fortsätta med ett lager Crimson Red. Får se vart detta leder.


Den andra målningen är en duk som jag grundat i vitt och därefter lagt två lager Lemon Yellow. Nu är också motivet lagt med blyerts (B2), så här kan måleriet börja på allvar.

Uppdatering följer på dessa två målningar (och förhoppningsvis på fler längre fram).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar