måndag 9 april 2007

Påskdeckare utläst

Då börjar påsken så sakteliga gå mot sitt slut. Härligt med lite längre ledighet, så man faktiskt känner att man har vilat upp sig. Med halv storm utomhus i princip hela påsken, så har tiden funnits att njuta av en god bok.

Har nu tagit till mig den norska traditionen med att läsa påskdeckare, och avslutade precis Carina Burmans pastischdeckare "Babylons gator - ett Londonmysterium". En roande och spännande historisk deckare med inslag av såväl Agatha Cristies Poirot (fast hjälten är en hjältinna) som Dorothy Gilmans Mrs Pollifax. En längre recension kommer vad det lider, men boken rekomenderas.

Är på gång att börja andra delen, "De tre blir dragna" i Stephen Kings "Det mörka tornet". Kunde knappt lägga ifrån mig första delen, och misstänker starkt att det blir samma med denna andra bok....=)

Antal lästa böcker: 7
Antal köpta böcker: 10
Antal kvinnliga deckarförfattare: 2

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Fullständigt off topic, men jag såg någonstans i en äldre post här att du hade läst John Ajvide Lindqvist. Du råkar inte ha hört något om varför den gamla journalisten i "Hanteringen av odöda" råkar heta just Gustav Mahler? (Se mitt senaste inlägg)

    SvaraRadera
  2. Hallå! Var tog du vägen? En månad utan ett inlägg... Jag kommer in och tittar efter inlägg från dig!

    SvaraRadera
  3. Hej spectatia och bokidioten.

    Har under en längre tid varit lite "off". Har inte orkat engagera mig i vare sig blogg eller läsning.

    Nu börjar lusten komma tillbaka, så snart är jag åter igång med bloggandet.

    SvaraRadera
  4. Belgarion! På tisdag börjar Morden i Midsomer. Glad midsommar!

    SvaraRadera