tisdag 6 februari 2007

Bokköp som värmer

Körfritt ikväll då vår körledare blivit sjuk. Detta öppnar upp för lite bloggande.

En ny bokleverans med två böcker har inkommit vilket medför fruns något ogillande blickar... (jag vet, vi har redan mycket böcker). Men vad ska jag göra, det finns ju så många böcker jag vill ha.

Stephen Kings senaste på svenska "De öde landen" kom ut i slutet av januari och är den tredje delen av sju i sviten "Det mörka tornet".

Lian Hearns serie "Sagan om klanen Otori" var tänkt att bli i tre delar, men under november kom något överraskande en fjärde bok. "Vid hägerns skarpa skri" heter uppföljaren.

Första målet i temat "att läsa 5 kvinnliga deckarförfattare under 2007" har infriats. Minette Walters "Ormars skepnad" avklarades i helgen. En tidvis spännande "Cold Case"-deckare med något överraskande slut. En längre recension kommer vad det lider, vilket jag redan gör med massor av orecenserade alster som väntar...

Antal lästa böcker: 3
Antal köpta böcker: 4
Antal kvinnliga deckarförfattare: 1

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Hej
    Ser att Du gillar "skräck"-böcker.Jag har inte läst Stephen King men sett en del filmer förståss.Å dom var läskiga.Minette Walters har jag bara läst Eldstungor av.Också en rysar-författare.
    :)

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnar.

    Tack för din komentar. Om du inte läst Stephen King så har du missat något, han är en mycket skicklig författare inom sin genre. Rekomenderar dig att läsa hans svit om "Det mörka tornet".

    SvaraRadera
  3. Lycka till med kvinnliga deckarförfattare-projektet! Jag har påbörjat min deckarmånad (men inte börja skriva om böckerna än, ligger lite efter med det för tillfället).

    Eftersom du länkar till min bokdagbok tänkte jag säga att den har bytt adress och ligger numera på http://www.enjoydiary.net/marika Enda skillnaden är alltså net istället för com.

    SvaraRadera
  4. Ändrat i länken nu...=)

    Det låter som mig det där med att ligga efter i skrivandet...

    SvaraRadera
  5. Älskade Lian Hearns sista del! Fantastiskt bra :)

    SvaraRadera
  6. Hej e. Kul att du tittade förbi. Får hoppas jag också tycker den är lika bra, Hearns fjärde bok...=)

    SvaraRadera