torsdag 16 november 2006

King och Hofsten

Återigen ett litet blogguppehåll, och återigen beror det på trötthet. Vet inte vad det beror på, men jag har svårt att sova på nätterna. Vaknar hela tiden.

Nåja, det blir väl bättre snart.

Vid de tillfällen som man orkar läsa så blir det i alla fall "Erövrarna" av Wilbur Smith. En lättsam bok men ändock spännande. Recension kommer vad det lider.

En hel del böcker har inhandlats den senaste tiden. Inte mindre än fyra Stephen King har det blivit. "De tre blir dragna" och "Signal" är två av de tre böcker som blivit utgivna i Sverige under året. Det är en riktig King-boom i sverige just nu, riktigt kul.

Via Lilja´s Library vann jag dessutom en förstautgåva (pocket) av "The long walk" från 1973. En riktig raritet, som får bli oläst och ovikt. I alla fall för tillfället.

King har också nyligen kommit ut med sin senaste bok, "Lisey´s Story". Den amerikanska utgåvan finns narturligtvis i samlingen nu.

Slutligen har jag också inhandlat Helena Von Hofstens första bok "Andra sidan väggen" från 2003. Läser Helenas blogg dagligen och nu när hennes andra bok snart kommer ut så kändes det som läge att läsa den första. Recension kommer av den Helena, lita på det...=)

Nåja, nu får det vara slut med bloggandet för idag, återkommer snart med lite nya recensioner.

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Jag har måååånga Wilbur Smith, läste typ tre och de var så lagom lättlästa och spännande att jag köpte på mig en massa på antikvariat (man kan hitta dem för bara ett par kronor!) men upptäckte sen att det blev väldigt tjatigt om man läste många. Så nu läser jag en enstaka då och då.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har väl 6-7 stycken, och du har rätt. De är spännande och lättlästa, men kan bli tjatiga om man läser många. Det var många år sedan jag läste en av hans böcker, det är därför jag har valt några just nu...

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att det släpts mycket med king på den senaste tiden och mer kommer...ser fram emot att läsa hela serien om "Det mörka tornet".Har bara läsat gamla utgivningen av "Revolvermannen" och "Följeslagarna".Minns att "Följeslagrna" var riktigt bra."Signal" är en annan King bok som jag nog väntar tills den kommer på pocket...har du hunnit läsa den än?

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt kul Schakalen, och som du säger mer kommer det. Tredje delen av "Det mörka tornet" kommer i januari, så äntligen blir det en komplett serie av detta stora epos.

    Tyvärr har jag inte läst Signal ännu, fast jag har den i både svensk och amerikansk utgivning. Men det kommer....=)

    Den har ju dock fått blandade reaktioner, så vi får se hur den står sig mot övriga King-böcker !

    För övrigt kommer Marvel även att ge ut "Det mörka tornet" som seriealbum med början under 2007. Det blir nog ett riktigt samlarobjekt.

    Närmast på tur för mig blir "Revolvermannen" i nyutgivning.

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med svårt att sova och vakna mycket. Har haft så efter att min dotter föddes. Fast nu har jag haft en bättre period vilket har resulterat i att jag läst MASSOR av böcker. Så kul när man får sova någorlunda i ala fall!

    SvaraRadera
  6. Hmm, kanske samma sak för mig då sedan barnen föddes....Fast det var ju för 9 och 12 år sen så kanske inte ändå....=)

    Ser att du läser mycket böcker utifrån din blogg Eva, en intressant bekantskap som jag lär besöka betydligt oftare.

    SvaraRadera