torsdag 31 augusti 2006

Sex på sängkanten

Så var Tom Clancys "Täcknamn Rainbow" utläst. En mastodontbok på 800 sidor. Lite i längsta laget, men de sista 200 sidorna gjorde att det var värt det. Suverän.....En recension kommer senare.

Högen av böcker som jag tänkt läsa växer sig högre, men de sex närmast tänkta böckerna är följande:

"Doktor Glas" av Hjalmar Söderberg (en klassiker som har fått mogna till lite)

"The Colorado Kid" av Stephen King (första boken på engelska på jag vet inte hur länge)

"Säg mig vad du drömt" av Sidney Sheldon (den förra jag läste gjorde mig lite sugen på mer)

"Om en pojke" av Nick Hornby (såg den som film och bara måste läsa den)

"Gregorius" av Bengt Ohlsson (ett måste efter Söderbergs klassiker)

"Erövrarna" av Wilbur Smith (en mycket bra författare man inte hör mycket om nuförtiden)

En bra blandning av sött och salt tycker jag.....

En beställning har också gjorts på Stephen Kings senaste svenska utgivning. "De tre blir dragna", del två i Sagan om det mörka tornet har just kommit ut och det finns ju naturligtvis inget att tveka om....=)

/Belgarion

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

  1. "Doktor Glas" och "Gregorius" är väldigt bra båda två, och kul att läsa efter varandra.
    Har du läst "Insomnia" av King?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att de är lika bra som det sägs i recensioner och annat.

    Hmmm, ja det har jag. Många King-läsare håller inte den boken så högt, men det är en av mina favoriter. Den har ett speciellt djup enligt mig som går bortom den traditionella King-genren. Har du läst den ?

    SvaraRadera
  3. Får jag bar fråga, hur gjorde du för att få till det sneda bandet utrota fattigdomen .nu ???

    SvaraRadera
  4. Nej, men jag laddade ner den på mp3, så upptäckte jag att jag bara fått en kortare variant, så nu blev jag sugen på att läsa den "på riktigt". Tyckte den verkade lovande.

    SvaraRadera
  5. Trollmor:
    Om du klickar på den, så finns instruktioner om hur man lägger in html-koden på den hemsidan. Sen var det ganska enkelt att kopiera in i blogger-templaten.

    Bokmal:
    LÄS DEN, den är jättebra...=)

    SvaraRadera