tisdag 27 juni 2006

Hurra för engelska TV-deckare

Jag ska villigt erkänna (och jag tror att kära hustrun håller med) att det blivit liiite mycket TV- tittande nu under fotbolls-vm. Abstinensen har dock lagt sig något efter att sverige åkte ut i åttondelen....(fast straffen till Italien gör mig fortfarande arg....)

Nåja, men efter denna rysare är det härligt att den traditionella sommar-tv:n börjar, och helst de engelska deckarna. Om det är något engelsmännen kan så är det att göra tv-serier, främst deckare.


Vill själv slå ett slag för den som börjar på TV4 imorgon kl. 20.00.

Då rockar den makalösa miss Marple loss i Agatha Christies klassiker "Mordet i prästgården". Boken är från 1930 och är fortfarande efter 76 år en fröjd att läsa. Christie, hon visste hur man skriver en deckare hon.



Ska inte avslöja något vad den handlar om, men missa inte serien i morgon....

/Belgarion

Andra bloggar om:
, , ,

8 kommentarer:

  1. Heja, heja...Det kommer jag oxå att göra...(såg att du skrivit om det i din blogg...och för mig )

    Hoppas det kommer något med Adam Dagliesh oxå snart....

    SvaraRadera
  2. Hallå! Det kan aldrig bli för mycket fotbolls-VM!

    :-)

    Nu när tre av mina fyra favoritlag åkt ut har jag börjat heja på Brasilien i smyg också!

    (fast min man (!) tycker att jag är lite väl tokig. omvända roller här)

    SvaraRadera
  3. Hej Petra, kul att höra av dig.

    Blir lite avundsjuk att du kan heja på så många lag. Hade själv förhoppningar på Australien, synd att det inte gick hela vägen.

    Nåja, Brasilien får väl gå oxå, det ligger ju rätt nära Argentina...=)

    SvaraRadera
  4. Själv längtar jag efter Morden i Midsomer - en absolut bekräftelse på att sommaren är här!

    SvaraRadera
  5. Hej Helena.

    Jag har själv på något sätt "lyckats" missa Morden i Midsomer. När börjar den sändas ?

    SvaraRadera
  6. Morden i Midsomer kommer med första avsnittet den 11 juli 21.00 i SVT 1. Men jag vet inte hur många avsnitt det blir...
    Jag önskar dig en spännande sommar!

    SvaraRadera
  7. Tackar för det tipset Helena. Ska bänka mig och se på den.

    En skön, spännande sommar önskar jag dig också och sluta inte blogga i sommar

    SvaraRadera