fredag 18 november 2005

Under en filt i Paris

Bonjour.

Har återigen varit extremt dålig på mitt bloggande, men denna gång finns det giltiga skäl....

Befinner mig för tillfället på jobb i Orleans, ca 16 mil från Paris, Frankrike. Har varit här hela veckan och skall äntligen åka hem till familjen.....

Det har inte hänt några obehagliga saker, men jag har fått lära mig några nya franska fraser:

*Ou sont les pompiers? - Where are the firemen?

*Avez-vous un extincteur? - Do you have a fireextinguisher?

* Pourquoi brulez vous ma voiture? - Why are you burning my car

* Avez-vous du feu pour allumer mon cocktail molotov? - Do you have a light for my petrol bomb?

Ja, ni förstår säkert vad jag syftar på.....hehehe

Det värsta som hänt under dessa dagar är att jag läste ut Dan Browns "Da Vinci Koden" redan i onsdags, så i två dagar har jag fått försöka läsa franska broshyrer....på franska. Fattade inte ett dugg, men det var fina bilder.....Ja, och så har det varit damhandboll på Eurosport förståss...

Nä, nu är det snart dags för en 8 timmars resa tillbaka till gamla Svedala, så förhoppningsvis kan jag höra av mig mer i helgen.

Au Revoir
/Belgarion

1 kommentar: