onsdag 14 september 2005

Nya bokinköp

God kväll.

Nu var det ett tag sedan igen. Här i mitt bokland har inte hänt så mycket på sistone, så det har inte känts befogat att skriva något. Några nya bokinköp har det dock blivit.

Köpte en P.D James, "Döden går ronden", på tradera för några dagar sedan. Jag var väldig förtjust i Adan Dalgliesh när jag var yngre. Dessutom har engelska deckare både på TV och i romaner lockat mig, vet inte riktigt varför. Hursomhelst så tänkte min boksamlar-hjärna att jag skulle skaffa alla P.D James böcker, och nu har jag kommit halvvägs...

Hjälp mig någon, boksamlar-hjärnan håller på att ta över både vänster och höger hjärnhalva. Finns någon bot ???


I går kom också Arne Dahls "Mörkertal" hem i brevlådan. Denna kom genom en bokklubb jag nyss gick med i och jag har inte läst något av Dahl tidigare. Har dock hört att han är en ypperlig deckarförfattare. Någon som har någon åsikt ?

Nä, nu är det snart dags för "Lost", favvoserien number uno just nu.

Eder
Belgarion

4 kommentarer:

  1. Någon bot? Nej, det tror jag inte.

    Köpte en P.D. James alldeles nyligen, "Böjelser och begär". En kompis sa att hon alltid tänkte på den när hon tänkte på mitt jobb, så då var jag ju tvungen. Hoppas den är bra. :)

    SvaraRadera
  2. Någon bot? Nej, det tror jag inte.

    Köpte en P.D. James alldeles nyligen, "Böjelser och begär". En kompis sa att hon alltid tänkte på den när hon tänkte på mitt jobb, så då var jag ju tvungen. Hoppas den är bra. :)

    SvaraRadera
  3. Hör gärna av dig, när du läst den. Skulle vara kul att veta vad du tyckte om boken.

    Om boksamlar-sjukdomen är obotlig, är det väl lika bra att köpa lite fler böcker och göra lite fler listor...=)

    SvaraRadera
  4. Jag läste min första Arne Dahl-bok helt nyligen, Europa blues, och jag blev glatt överraskad. Den kvalar nog in som en av de absolut bästa svenska kriminalromanerna jag läst de senaste åren. Fattar inte varför jag inte läst honom tidigare, nu ska jag läsa alla böckerna i serien om A-gruppen. Och det är väl en åtta stycken eller så.

    Titta gärna in i min bokblogg om du vill, http://fabulousbookblog.blogspot.com/. Jag ligger tyvärr efter med mitt bokskrivande i bloggen... men där finns en länk till min hemsida - Blått en dag - där jag har en uppdaterad lista över de böcker jag läst också.)

    Hälsningar Ängslan

    SvaraRadera