söndag 3 juli 2005

Vid poolen utan bok

Hela dagen förstörd, åkte och badade med familjen utan att ta med en bok. Katastrof....=)

Nädå, skämt och sido, men visst är det något speciellt att ligga på en strand och läsa en bra bok, samtidigt som solen steker mot kroppen. Bara svårt att hitta en bra ställning utan att armarna somnar...

Mer Stephen King-relaterat. Fick hem Ron McLartys bok "Jag minns att jag sprang" från internetbokhandeln (se länk till höger), en bok som ska handla om en överviktig, halvt alkoholiserad man och hans resa med cykel genom amerika. Under resan träffar han på många människor, både goda, onda och riktigt onda....

Anledningen till att jag köpte boken är historien bakom...När Stephen King för ett antal år sedan skadade sig allvarligt (han blev påkörd av en bil) så kunde han inte läsa på grund av skadorna. Istället lyssnade han på böcker. När han hörde "Jag minns att jag sprang" blev han så tagen att han lovordade boken i en tidningsspalt. När folk läste spalten så började boken att sälja, och Ron McLarty blev helt plötsligt världskänd från att ha varit en författare ingen ville publicera. Resten är som det brukar heta historia....

Så kan det gå. Själv läser jag för tillfället Michael Crichton (ni vet han med Jurassic Park). Den jag läser heter "Flight 545 från Hong Kong", och ska handla om vad som händer efter en flygincident där ett antal människor dör och andra skadas. Den verkar lovande och jag återkommer med en liten recension senare.

Nä, dags för sängen och en stunds Crichton....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar