söndag 25 juni 2006

I midsommartid

Så har midsommar passerat. En skön helg med god mat, gott dricka, god musik och god läsning.

På självaste midsommarafton började Annika Bryns senaste, "Morden i Buttle" som följetong i min lokala morgontidning Gefle Dagblad. Efter de två inledande delarna så är jag redan imponerad. Den känns redan mycket spännande. Det ska bli ett nöje att följa alla 48 delarna.

I övrigt har Mike Gayles "Konsten att fylla trettio" lästs ut. En humoristisk men även tankeväckande bok som kommer att recenseras närmare vid ett senare tillfälle.

Slutligen vill jag här i det publika gratulera min storebror, som förlovade sig igår midsommardagen. Ett stort grattis och lycka till. Puss på dig broder.

/Belgarion

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. SvD kör en ny roman av Åsa Larsson som sommarföljetong, verkar lovande efter två avsnitt!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen författarnamnet vagt, vad har hon skrivit för romaner ?

    SvaraRadera
  3. Jag har en pocket av henne här hemma som jag inte läst ännu, men den heter Solstorm.

    SvaraRadera
  4. Tack min broder!

    SvaraRadera